DIFC مرکز مالی بین المللی

مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) 

 چرا باید کسب و کار خود را از مرکز مالی DIFC شروع کنید؟

DIFC یکی از ده مرکز برتر مالی خشکی در جهان است که بستری امن و کارآمد را برای کسب و کارها و مؤسسات مالی برای ورود و خروج از بازارهای رو به رشد منطقه فراهم می کند. DIFC به دلیل کیفیت و استقلال رگولاتور، چارچوب قانون رایج، زیرساخت خوب و کارایی مالیاتی، پایه ایده آلی برای استفاده از تقاضای رو به افزایش دائمی خدمات مالی و تجاری در منطقه MENASA است.

DIFC اختلاف منطقه زمانی بین شهرهای کلیدی مالی لندن و نیویورک در غرب و هنگ کنگ و توکیو در شرق را برای یک مرکز مالی جهانی پر می کند.

بنابراین در وبلاگ امروز دبی بیزینس رزیدنس یک مرور کلی در مورد مرکز مالی بین المللی دبی، که از این پس DIFC نامیده می شود، ارائه می دهد. 

 

آیا شرکت های DIFC می توانند به مشتریان خارج از شهر و در سراسر امارات خدمات رسانی کنند؟

آنها در واقع می توانند. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم قانون DIFC شماره (۵) سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که قوانین حاکم بر تبلیغات و عرضه خدمات و محصولات را برای شرکت های DIFC روشن می کند. قانون جدید تأیید می‌کند که سازمان‌های ثبت‌شده DIFC می‌توانند خدمات و کالاهایی را خارج از DIFC ارائه دهند، در صورتی که عمدتاً از محل شرکت در منطقه DIFC ارائه شوند. در خارج از مرکز، فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی مجاز است.

 

مزایای خاص مرکز مالی دبی DIFC

در زیر برخی از مزایای ایجاد کسب و کار در مرکز مالی بین المللی دبی DIFC آمده است:

  • محیط قانونی و مقرراتی
  • ساختار قانونی تجارت فرامرزی را تشویق می کند.
  • مالکیت خارجی در کل مجاز است
  • پرسنل خارجی محدودیتی ندارند.
  • بازگرداندن سرمایه به کشور بلامانع است.
  • اعتماد به طرف مقابل
  • تنظیم کننده مستقل و قابل احترام
  • موسسات نظام قضایی مستقل کامن لا به زبان انگلیسی
  • سیستم حقوقی با امارات متحده عربی متفاوت است
  • استراتژی نظارتی بر ریسک متمرکز شده است
  • تنوع اکوسیستم
  • انجام معامله در منطقه حیاتی است.
  • شرکت‌های بین‌المللی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مدیریت ثروت، بانک‌ها و مؤسسات مالی همگی در این زمینه متمرکز هستند.
  • مشاغل حقوقی و حسابرسی با شهرت بین المللی و منطقه ای و همچنین سایر خدمات حرفه ای.
  • بزرگترین محل اقامت صندوق در منطقه.

 

موقعیت جغرافیایی DIFC

کسب‌وکارهای مدیریتی، شرکت‌های هلدینگ و دفاتر خانوادگی در نزدیکی دارایی‌هایی که مالکان مدیریت می‌کنند قرار می‌گیرند.

منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا (MEASA) در حال تبدیل شدن به نقطه کانونی اقتصاد جهانی است. دبی بازیگر اصلی در گسترش تجارت جنوب، به ویژه بین آسیا و آفریقا است. موقعیت خوبی برای استفاده از فرصت های بازار در حال ظهور دارد.

 

مزایای مالیات

از سال ۲۰۰۴، برای ۵۰ سال آینده هیچ مالیاتی بر سود، سرمایه یا دارایی وجود نخواهد داشت. و دارای هیچ مالیات بر درآمد کارمندان است.

 

ثبت رکت در DIFC 

 

روش درخواست ثبت شرکت در مرکز مالی دبی

روش درخواست در زیر برشمرده شده است:

 ۱- معرفی رسمی DIFC و DFSA اولین گام در روند درخواست DIFC است.

 ۲- پس از فراخوان اولیه، یک طرح کسب و کار نظارتی (RBP) کامل با پیش بینی های مالی برای ارزیابی سریع رگولاتور ایجاد می شود.

 ۳- نظرات تنظیم کننده در RBP گنجانده شده است و یک برنامه کاربردی جامع شامل قوانین، فرآیندها و سایر اسناد مرتبط ایجاد می شود. کلیه KYC افراد مهم و فرم های مربوطه نیز آماده ارسال هستند.

 ۴- درخواست رسمی متعاقباً به DFSA ارسال می شود، که آن را به مدت ۷ تا ۱۰ روز کاری قبل از پذیرش آن بررسی می کند. پس از آن، فرآیند بررسی جامع آغاز می شود، که ممکن است بین ۶۰ تا ۹۰ روز طول بکشد.

 ۵- در طول ارزیابی، رگولاتور همیشه با متقاضی ارتباط برقرار می کند، از اولین بررسی دو هفته پس از ارسال درخواست شروع می شود و سپس بررسی های بعدی انجام می شود. DFSA همچنین با منتخبین SEO، FO و CO/MLRO ملاقات می کند تا مصاحبه ای کامل انجام دهد.

 ۶- اگر درخواست به طور اصولی تایید شود، به آن چراغ سبز نشان داده می شود. پس از آن متقاضی باید دارای شرایط اصولی باشد که شامل تشکیل شخصیت حقوقی، ایجاد حساب بانکی و واریز سرمایه سهام به حساب می باشد. سایر مسئولیت ها شامل نهایی کردن حسابرسان و اخذ بیمه غرامت حرفه ای برای شرکت است.

 ۷- پس از آن، پرونده نهایی به DFSA انجام می شود و مرجع مجوزهای خدمات مالی را صادر می کند و فرآیند را تکمیل می کند. این شرکت در حال حاضر در حال پذیرش سفارشات می باشد.

 

چرا باید به فکر راه اندازی شرکت خدمات مالی خود در DIFC باشید؟

DIFC مهمترین مرکز مالی منطقه است. این مرکز نه تنها طیف متنوعی از خدمات مالی را ارائه می دهد، بلکه محیطی یکپارچه و استاندارد زندگی در سطح جهانی را نیز فراهم می کند. همچنین در جامعه جهانی محبوبیت زیادی دارد. همچنین فرصت هایی برای کسب و کارهای جدید وجود دارد. پروژه DIFC Fintech Hive که به عنوان شتاب دهنده ای برای استارت آپ های فین تک عمل می کند تا ایده های خود را آزمایش کنند و آنها را برای سرمایه گذاران بالقوه بازاریابی کنند، از تمرکز اخیر بر فین تک متولد شد.

 

دبی بیزینسرزیدنس

یکی از مهم ترین مراکز مالی در خاورمیانه، مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) است. مرکز مالی بین المللی دبی (DIFC) میزبان معتبرترین موسسات مالی و تجاری امارات است. DIFC زیرساخت های تجاری ایمن و کارآمد را برای شرکت های مالی فراهم می کند که به آنها امکان دسترسی به بازار محلی امارات متحده عربی و سایر نقاط جهان را می دهد. مشاوران تجاری دبی بیزینس رزیدنس به شما کمک می کنند خدمات مالی یا شرکت خدمات وابسته خود را در DIFC راه اندازی کنید. از آنجایی که شرکت های DIFC عمدتاً بر امور مالی و سرمایه گذاری متمرکز هستند، مقامات مربوطه باید ارزیابی دقیقی از مشخصات سهامداران، فعالیت های تجاری و مدل کسب و کار انجام دهند. متخصصان کسب و کار ما شما را از طریق فرآیند کامل تشکیل شرکت در DIFC راهنمایی خواهند کرد. اگر می خواهید در مورد فرآیند تشکیل شرکت DIFC بیشتر بدانید، با دبی بیزینس رزیدنس تماس بگیرید!

 

 

منبع: https://dhanguard.com/blogs/investments/dubai-international-financial-center

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed